امروزه انواع عرق های گیاهی، به یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها برای مصارف دارویی تبدیل شده اند؛ به طوری که امروزه بیش از پنجاه نوع گیاه وجود دارد که پس از عرق گیری، تبدیل به یک نوشیدنی با مصارف طبی و دارویی زیاد می شوند.
خواص انواع عرقیات گیاهی

1-گلاب:

طبیعتی گرم دارد و تقویت کننده‌ی مغز و اعصاب است. غش، ضعف و بی‌هوشی را رفع کرده و بلغم را دفع می‌کند. لثه را سخت کرده و صفرابر نیز می‌باشد.

تمام خواص و فواید گلاب اینجاست

2-عرق نعناع

طبیعتی گرم دارد و تقویت کننده معده است. مولد خون، اشتهاآور، رفع کننده‌ی دل درد و دل پیچه، ضد تشنج و بادشکن است. گرمازدگی اطفال و سکسکه را از بین می‌برد.

خواص عرق نعناع به همراه نحوه نگهداری و مصرف آن | ایده آل مگ

3-عرق بیدمشک

تقویت‌کننده قلب و بدن است، ملین نیز می‌باشد.

خواص عرق بیدمشک | ۷ خاصیت بیدمشک در پیشگیری و درمان بیماری ها

4-عرق بهار نارنج

تقویت کننده‌ی قلب و اعصاب است. ضدتشنج، آرام بخش و ضدهیستری می‌باشد. افسردگی، بی‌خوابی و سکسکه را درمان می‌کند. توسط نور آدرنالین در گیرنده‌های بتا 3، تجزیه کننده چربی می‌باشد و موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

7 خاصیت ویژه عرق بهار نارنج برای جسم و آرامش روان | کوئیک فیت

6- عرق کاسنی

طبیعتی سرد دارد و تب‌بُر است. پوست، کلیه و کبد را تقویت می‌کند. دارای ویتامین C است و خون را تصفیه می‌کند. حرارت آن را پایین می‌آورد و رگ‌ها را باز می‌کند. درد مفاصلی که ناشی از گرمی مزاج باشد را مداوا می‌کند

هرچه باید درباره خواص عرق کاسنی بدانید | مجله سلامت ریوک

7-عرق آویشن

طبیعتی گرم دارد و درمان کننده بلغم، اشتهاآور، ضدعفونی کننده مجاری تنفسی، ضد تشنج و تقویت‌کننده بدن است. ترشی معده را رفع می‌کند. ضددرد، رفع کننده‌ی برونشیت، آسم، گریپ، سوءهاضمه، نقرس، سیاتیک رقیق کننده خون می‌باشد.

عرق آویشن - باغبوم

8-عرق شاه تره(شاطره)

طبیعتی معتدل دارد، صفرابُر و تب‌بُر است. یرقان را درمان می‌کند، تقویت‌کننده‌ی پوست و کبد است. ادرارآور است و بلغم را دفع می‌کند. تصفیه کننده‌ی خون است و باعث تقویت لثه و جلوگیری از خون‌ریزی آن می‌شود. مخلوط شاه تره، سرکه و عسل پاک کننده معده از کلیه فضولات می‌باشد.

خواص عرق شاتره

9-عرق خارشتر

سنگ‌های کلیه و مثانه را دفع می‌کند. شستشو دهنده‌ی کلیه‌ها است و برای سیاه سرفه نیز مفید است. طبع این عرق گرم و خشک می‌باشد. برای دفع سنگ‌های کلیه و مثانه 3 وعده و هر بار یک لیوان ولی برای درمان بقیه بیماری‌ها هر وعده یک فنجان میل شود.

عرق خارشتر | فروشگاه اینترنتی پسته

10-عرق اسطوخودوس

طبیعت گرم و خشکی دارد، نیروبخش، برای سردرد، میگرن و دلهره مفید است. ضمناً آرام بخش و خواب‌آور نیز می‌باشد. مخلوط آن با عسل و سرکه برطرف کننده سرگیجه، پرش ناگهانی بعضی از اعضاء، رفع صرع، وسواس و فراموشی می‌باشد

از تاثیر خواص عرق اسطوخودوس بر زیبایی، اعصاب و پریود چه می‌دانید؟ - مجله  سلامت ریوک

11-عرق اسفناج

برطرف کننده کم‌خونی و افزایش دهنده آهن در خون می‌باشد

خواص اسفناج - 5 خاصیت برای بدن + کالری و ارزش غذایی | کوئیک فیت

12-عرق اکالیتوس

با توجه به خوراکی نبودن عرق مذکور باید به‌صورت بخور از خواص آن، که همانا برطرف کنندگی سرماخوردگی، برونشیت و گرفتگی بینی است، بهره برد.

بخور اکالیپتوس، قوی‌ترین ضدعفونی کننده هوا | مجله سلامت مفید طب

13-عرق بابونه

طبیعتی گرم دارد و نیروبخش است. عفونت‌های دردناک را برطرف می‌کند. اختلالت قاعدگی را تنظیم و ورم بیضه و رحم را فرو می‌نشاند. کرم‌کش است و در درمان یبوست مفید می‌باشد. همچنین لطیف‌کننده پوست بدن، ضد دردهای شکم و نفخ، معرق اشتهاآور است.
عرق دارچین تقویت کننده‌ی معده و اعصاب است، ضدترس، وسواس، بادشکن، آرام بخش و قابض نیز می‌باشد. ضمناً طبع آن خشک و گرم است

15 خاصیت عرق بابونه و طریقه مصرف آن

14-عرق بادرنجبویه

طبیعتی گرم دارد و برای حافظه مفید است. تقویت کننده‌ی مغز، قلب، معده و حواس پنج‌گانه می‌باشد. خستگی روحی، بی‌حوصلگی، سردردهای عصبی و تنگی نفس را درمان می‌کند. ضمناً محرک و نیرو دهنده قوای جنسی می‌باشد. مصرف یک فنجان در یک لیوان آب روزی 3 مرتبه بهترین شکل درمان می‌باشد.

خرید عرق گیاهی بادرنجبویه + قیمت عالی با کیفیت تضمینی - آراد برندینگ

15-عرق بادیان

ضد روماتیسم و معطر کننده نوشیدنی‌ها است. مصرف نصف فنجان 3 بار در روز همراه با آب سرد تسهیل کننده تنفس می‌باشد

با خواص گیاه معطر بادیان رومی بیشتر آشنا شویم؟

16-عرق برگ چنار

ضدآسم، چاق‌کننده و تب بر است، درد و ورم زانو و مفاصل را که از گرمی مزاج می‌باشد، تسکین می‌دهد. اگر آن را بر بدن بمالید باعث شفافیت پوست می‌شود

خواص دارویی و درمانی عرق برگ چنار

17- عرق برگ زیتون

فشارخون را پایین می‌آورد، برای نارسایی کبدی، رفع سردرد و تقویت حافظه مفید است. مدر است و برای درد دندان نیز مفید باشد.

خواص عرق برگ زیتون - مهین فال

18-عرق برگ گردو

قندخون را پایین می‌آورد. نقرس را درمان می‌کند و ورم مفاصل را که از سردی مزاج باشد تسکین می‌دهد. همچنین اثر تقویت کننده، دفع انگل، پایین آورنده قند خون و ضدعفونی‌کننده دارد و ضد ورم لوزه و مؤثر در بیماری‌های پوستی است

عرق برگ گردو سرشار از آنتی اکسیدان و امگا 3 - مجله کا اچ پرو

19-عرق بومادران

خواص عرق بومادران برای گوارش، فشار خون و ضد اضطراب - مجله کا اچ پرو

طبیعتی گرم دارد و نیروبخش، تقویت کننده‌ی قلب و اعصاب، ضدتشنج و تصفیه کننده‌ی خون می‌باشد. ورم معده و روده را درمان می‌کند. برای بواسیر، تب، رفع اختلالات و درد قاعدگی، گرفتگی عضلات اطراف قلب و خواب رفتن دست‌ها مفید است.

20-عرق بید

خواص عرق بید افشار ؛ ایا خوردن روزانه عرق بید افشار برای فشار خوبه - فال و  خواب

تقویت‌کننده معده، آرام‌بخش، تقویت‌کننده قلب، ضدتشنج و تب‌بُر است. یرقان و سردرد را درمان می‌کند. لطیف کننده موی سر است و شوره‌ای سر را برطرف می‌کند. تسکین دهنده‌ی دردهای تناسلی نیز می‌باشد.

21-عرق پونه

اشتهاآور، بادشکن و ضداسهال است. جهت رفع سکسکه، سوزش معده و سرفه استفاده می‌شود. در ضمن خلط آور نیز است.

خواص عرق پونه برای درمان سرفه، بی اختیاری ادرار و بی خوابی

22-چهار عرق

تب‌بُر است. تقویت کننده‌ی پوست، کلیه و کبد می‌باشد. دارای ویتامین C است و خون را تصفیه می‌کند. حرارت بدن را پایین آورده و رگ‌ها را باز می‌کند. درد مفاصل که از گرمی مزاج می‌باشد را مداوا می‌کند.

مشخصات، قیمت و خرید چهار عرق گرم دارامان مقدار 0.850 لیتر | دیجی‌کالا

باتشکر از نظر دهی شما
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد