لیست ادویه های گرم و سرد

در این مقاله از بلاگ فروشگاه اینترنتی نیارکی قصد داریم ادویه جات و گیاهان دارویی را معرفی کنیم....
لیست ادویه های گرم و سرد

فروشگاه اینترنتی نیارکی سعی دارد در این مقاله ادویه های گرم و سرد را معرفی کند. همان طور که می دانید توصیه شده است تا در فصول سرد سال از ادویه های گرم و در فصول گرم سال بیشتر از ادویه های سرد‌ استفاده کنید. لازم است تا در فصل های سرد سال علاوه بر پوشیدن لباس گرم، از ادویجاتی که طبع گرم دارند نیز استفاده کنید. این ادویجات گرم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می کند.

لیست ادویه های گرم

فلفل سیاه

این ادویه گرم دارای خواص ضد آرتریت بوده و جریان خون را به گردش در می آورد. با به گردش در آمدن جریان خون، خشکی عضلات و مفاصل نیز از بین می رود. همچنین فلفل هضم غذا را بهبود می بخشد و دارای خواص آنتی اکسیدانی مناسبی است.

هل

هل از جمله ادویجاتی است که باعث افزایش سلامت روان می شود. این ادویه خوش طعم با ایجاد گرما در بدن، تعرق را افزایش می دهد، سیستم تنفسی را تقویت کرده و از سردرد و صرع جلوگیری می کند. به دلیل عطر و طعم بی نظیر این ادویه، استفاده از آن در هنگام پخت غذا توصیه می شود.

فلفل کاین (Cayenne)

فلفل کاین یکی از منابع غنی ویتامین c است. این ماده از سرماخوردگی جلوگیری می کند و به درمان سرفه کمک می کند. این نوع خاص از فلفل برای سلامت قلب و کمک به هضم غذا نیز مناسب است.

دارچین

دارچین به از بین بردن رطوبت بدن و گرم شدن بدن کمک می‌کند. این ادویه خوش طعم انتخاب مناسبی برای افرادی است که طبع سرد و گردش خون ضعیفی دارند. دارچین یک ضد عفونی کننده و تونیک گوارشی عالی است. این ادویه گرم همچنین باعث کاهش گازهای گوارشی، گرفتگی عضلات و درد آرتروز می شود.

زنجبیل

زنجبیل یک گرم کننده، آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده طبیعی است . حمام زنجبیل می تواند برای گرم شدن، آرامش عضلات و جلوگیری از سرماخوردگی مفید باشد.

سیر

سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری می کند. همچنین این گیاه به بهبود گردش خون کمک می کند و از خون ریزی جلوگیری می کند. این گیاه مفید را میتوانید در بسیاری از غذا ها استفاده کنید تا علاوه بر طعم دادن به غذا، از خواص دارویی آن نیز بهره ببرید.

ترب کوهی

ترب کوهی سرشار از ویتامین c است و به هضم غذاهای سنگین کمک می کند. همچنین این گیاه ضد عفونی کننده قوی بوده و به باز کردن مجاری تنفسی کمک شایانی می کند


لیست ادویه های سرد

تخم رازیانه

تخم رازیانه باعث بهبود هضم غذا و کاهش ریفلاکس معده می شود. می توانید این دانه ها را قبل و بعد از مصرف غذا مصرف کنید. همچنین دانه ی رازیانه به بهداشت دهان و دندان نیز کمک می کند.

گشنیز تازه

می توانید از گشنیز در بسیاری از غذاها و سالاد ها و یا برای طعم دار کردن گوشت و غذا استفاده کنید.

زعفران

این ماده با ارزش در بهبود روحیه و خلق و خوی شما بسیار موثر است. چای زعفران در تابستان می تواند بدن شما را به خوبی خنک کند.

زیره

دانه های زیره می تواند در بهبود گازهای گوارشی و نفخ مفید باشد. از زیره می توانید در سبزی و سالادها و انواع غذاها استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه به بهبود درد، تورم و التهابات کمک می کند. همچنبن زرد چوبه قابلیت پاک سازی کبد و خون را دارد. مصرف زردچوبه در سلامت قلب بسیار مفید است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد